מתוך: משכנתא נטולת דאגות

כתבה: גלית בצלאל

טיפים מהמומחים של ידע משכנתאות

1. שמאות בחרו שמאי שמכיר היטב את רמת המחירים באזור. השמאות היא קריטית בכדי לקבל את המשכנתא שאתם זקוקים לה והיא משפיעה גם על הריביות שנקבעות ע”פ אחוזי המימון.

2. מחזור לא חייבים לבצע מחזור באותו הבנק בו לקחתם את המשכנתא המקורית. אסור שהבנק יחשוב שאתם בכיס שלו, מכיוון שאז הריביות יהיו יקרות יותר. בצעו סקר בנקים ובניית תמהיל עדכני. אם צריך מחזרו בבנק אחר..                                              

3. תכנון לעתיד – ההחזר החודשי יכול לקטון בעתיד בעזרת סילוקים חלקיים כאשר משתחרר סכום כסף משמעותי. תכננו במשכנתא מסלולים בהם אין קנסות במועד הסילוק המתוכנן.

3. לו”זהתחילו בבדיקות לפחות חודש לפני שאתם צריכים את המשכנתא. כך לא תהיו בלחץ לסגור עסקה מהר מול הבנק עקב התחייבות חוזית למוכר או לקבלן.

4. ביטוחגם בביטוח ניתן להוזיל עלויות. כדאי לקבל הצעות של חברות ביטוח אחרות אחת לשנה-שנתיים ולא להישאר עם אותה פוליסה יקרה רק בגלל שאין כוח וזמן לבדוק.

לסיכום, הנה מה שמספר דרור קורלנדר, מבית הלל, אחד מלקוחות החברה:
” אחד הדברים החכמים שעשיתי בעסקת הרכישה זה שישבתי עם היועצים של ידע ותפרנו את המשכנתא בדיוק לפי מה שאני רוצה. לבד לא הייתי מצליח להגיע לזה. כל נושא העבודה מול הבנק חסך לי המון זמן. את הזמן שלי השקעתי בעבודה ולא בדברים שאני לא יודע לעשות. הריביות שהשגתי לעומת מה שהצלחתי להשיג בהתחלה היו הרבה יותר טובות. החיסכון בזמן היה עצום. רוב ההתנהלות מול הבנק בכלל לא הגיעה אלי. היועצים של ידע פתרו את כל הבעיות בעצמם. אני ממליץ בחום לפנות לאנשים שזה המקצוע שלהם, והאנשים של ידע משכנתאות יודעים מה הם עושים”.